תכשיטי כסף לגבר – הגבר המודרני בעולם נשי

תכשיטי כסף לגבר – הגבר המודרני בעולם נשי

עגילים, שרשראות, צמידים וטבעות היו מזוהים בעשורים הקודמים בעיקר עם נשים כאשר עבור גברים הם שימשו בעיקר כסמל סטטוס ופחות כפריט אפנתי.

אך בעולם המודרני של היום אנו עדים לאמירות אפנתיות גבריות המשלבות תכשיטים מכל הסוגים. תכשיטי שם, טבעות חותם וצמידים עשוי כסף וזהב הפכו לפריטי יוניסקס שאינם מזוהים בהכרח עם מין מסוים.

תכשיטי כסף

נכון, לעתים עיצוב תכשיטי הכסף לגבר יהיה שונה מעט ויאופיין בקווים גסים יותר מול עיצובי התכשיטים הנשיים – אך כאשר מביטים בנתוני הצריכה האמריקאים בתחום זה על ידי גברים אפשר לזהות מגמה ברורה: תכשיטי יוקרה לגברים נמכרו בשנת 2017 בסכום של 5.3 מיליארד דולר (על פי נתוני הניו יורק טיימס מספטמבר 2018). השנה המספרים הללו צפויים לעלות.

השפעת הרשתות החברתיות על חוש האפנה הגברי

אם בעבר ענדנו תכשיטים על מנת לבלוט במפגשים חברתיים, היום גם במרחב הביתי אנו "עושים פוזות" ומפרסמים תמונות אופנתיות ברשתות החברתיות. חלק מהמעצבים בארה"ב תולים את המגמה הגברית בענידת תכשיטים שונים בעובדה כי "גברים אינם מסתכלים כמעט במגזיני האופנה, אך עדיין ירצו להראות נפלא באינסטגרם ובפייסבוק" (כך עולה מדבריה של סינתיה סקאי, מעצבת אופנה יפנית מניו יורק).

עיצוב תכשיטים המותאמים לשני המינים

המגמה היום בעולם היא ליצור תכשיטים אחידים שיותאמו לשני תכשיטי כסף לגברהמינים. ניתן לזהות את הדומיננטיות של צורות עבות ובולטות המתאימה הן לנשים המעוניינות לשדר עוצמה ונוכחות ולגברים המעוניינים להדגיש את התכשיט מעל הבגד. בנוסף, גם התכשיטים העדינים יותר המותאמים לגברים בעלי מבנה גוף צר ולצעירים זוכים לדומיננטיות רבה.

נוטשים את המותגים לטובת העיצוב המרשים

מגמה נוספת שאנו רואים ברכישת התכשיטים המודרניים היא נטישה של המותגים היוקרתיים המתאימים לבעלי הכיסים הכבדים בלבד, לטובת תכשיטים עשוי כסף וזהב הנמצאים בהישג ידו של כל אחד.

בני דור ה-Z רוכשים אותם און ליין ומעדיפים לבחור מספר סוגים שונים של תכשיטים במחיר זול יחסית מאשר להתמקד במותג יוקרתי ולרכוש תכשיט בודד. בשנים הקרובות, מן הסתם, המגמה הזו צפויה להמשך ונראה כמות גדולה יותר של תכשיטים המותאמים גם לסגנון גברי כובשת את העיר.